درمان بواسیر

شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۱۰ ب.ظ

روش های جراحی هموروئید

بستن شریان هموروئید با استفاده از داپلر-

در این روش درمان بواسیر با استفاده از داپلر عروق تغذیه کننده هموروئید مشخص شده و بسته می شود .این عمل باعث قطع جریان خون هموروئید شده و تورم آن از بین می رود ریت درمانی آن کم تر و عوارض آن نیز نسبت به جراحی کم تر است.

(اسکلروتراپی پاکه هموروئید (بواسیر
این روش درمان بواسیر شامل تزریق  ۳-۱ میلی متر مواد اسکلروزان مانند فنل در روغن زیتون سدیم موروات و کینین اوره داخل پاکه هموروئید درجه ۱و۲ و ۳ است که سبب کلاپس جداره همورویید و کوچک شدن آن می شود. عوارض کمی گزارش شده است ولی عفونت و فیبروز دیده شده است. ریت موفقیت ۷۰٪ است.
روش های دیگر درمان بواسیر شامل: الکتروکوتری؛ اشعه مادون قرمز؛ جراحی باز؛ جراحی لیزری؛ کرایوسرجری.

خارج کردن هموروئیدهای خارجی ترومبوزه
به طور کلی هموروئید خارجی ترومبوزه موجب درد شدید و توده قابل لمس در اطراف مقعد در طول ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از ترومبوز می شوند. ترومبوز را می توان تحت بی حسی موضعی و درون مطب خارج کرد. به دلیل اینکه لخته ایجاد شده معمولا حفره دار است انجام برش ساده وتخلیه آن اغلب موثر نیست و هموروئید باید کاملا خارج شود. بعد از ۷۲ ساعت ترومبوز شروع به بازجذب می کند و درد به صورت خودبخود برطرف می شود. در صورتی که درد برطرف شود {بعد از گذشت ۷۲ ساعت} خارج کردن هموروئید ضروری نبوده اما نشستن در لگن آب گرم و تجویز داروهای مسکن مفید است.

بستن پاگه هموروئید با حلقه لاستیکی

این روش برای درمان بواسیر درجه ۲و۳ داخلی مناسب است و به صورت سرپایی و بدون استفاده از بی حسی  و بیهوشی قابل انجام است. حلقه الاستیک حداقل ۱ سانتیمتر بالای خط دندانه ای روی پایه هموروئید داخلی گذاشته می شود. بعد از ۷-۵ روز پاکه هموروئید می افتد. اگر حلقه نزدیک خط دندانه ای انداخته شود درد زیادی خواهد داشت. این عمل به علت درد زیاد برای هموروئید خارجی غیر قابل انجام است. ریت درمان با این روش ۸۷٪ و عوارض ۳٪ است.

 

عمل جراحی باز هموروئید

چندین روش جراحی برای درمان بواسیر های علامت دار توصیف شده است. همه این روش ها بر اساس کاهش جریان خون شبکه های هموروئیدی و خارج کردن مخاط و انودرم اضافی است.

این عمل ها با بی حسی موضعی ؛ منطقه ای و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در بعضی از روش ها زخم حاصل از برداشتن هموروئید با بخیه های قابل جذب بسته می شود و در روش دیگر زخم باز گذاشته می شود تا به طور ثانویه ترمیم شود. هر ۳ بالشتک هموروئیدی را می توان در یک جلسه برداشت اما باید از خارج کردن منطقه ی وسیعی از پوست اطراف مقعد اجتناب کرد تا از تنگی مقعد بعد از عمل جلوگیری شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۵
sara saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html