درمان بواسیر

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۱ ب.ظ

بیماری کیست مویی و راه های درمان آن

کیست مویی یا سینوس پایلونیدال به طور شایع در قسمت تحتانی ستون فقرات در ناحیه دنبالیچه می باشدکه بیماران با شکایت ترشح و درد در این ناحیه مراجعه می کنند. این از سن 15 تا 24سال شایع است و بعد از40سالگی غیر شایع می باشد. کیست مویی یا سینوس پایلونیدال که بیشتر در آقایان دیده می شودبه 2 عامل اصلی بستگی دارد:

 

 

عوامل ایجاد کیست مویی

 

1-ارثی بودن این بیماری

2-علت شایع تر فرورفتن موهای ناحیه به داخل پوست.برای همین این بیماری بین افراد پر مو و افرادی که شغل نشسته دارند بیشتر است از دیگر عوامل می توان به تعریق شدید در محل کیست مویی – شکاف عمیق بین دو باسن- چاقی و غیره اشاره کرد.

 

غالبا کیست مویی یا سینوس پیلونیدال تا هنگامی که به حالت حاد دچار عفونت نشده باشد؛ علامتی ندارد. در این حالت، فقط تظاهر بیماری، وجود حفره ای زیر پوستی در فاصله دو باسن و کمی بالاتر از باسن می باشد که احتمال دارد اندازه ای به قطر یک تا چند سانتیمتر داشته باشد؛ دارای تعدادی مو باشد و از طریق چند سوراخ ریز به سطح پوست راه داشته باشد. در این حالت، فقط در معاینه، سوراخ های ریز پوست در فاصله بین دو باسن قابل دیدن می باشد. با پدید آمدن عفونت، نشانه های زیر ظاهر می شود:

درد خود به خودی یا احساس درد با لمس کردن، قرمزی، تورم قسمت مبتلا، تب و لرز و ترشح چرک یا خونابه. اگر مجرای این سوراخها بسته شود؛ ترشحات چرکی درون حفره جمع می شود و منجر به پدید آمدن آبسه می گردند که با درد شدیدی توام می باشد.

 

تشخیص کیست مویی

تشخیص بیماری کیست مویی به صورت بالینی و به وسیله پزشک، به آسانی قابل انجام می باشد. اگر به هر علتی نمی توانید یا نمی خواهید به پزشک مراجعه کنید می توانید اطمینان داشته باشید که حتی در صورتی که در تشخیص شخصی خود هم دچار اشتباه شده باشید، با انجام دستورات درمانی این سایت دچار عارضه یا آسیبی نخواهید شد.

درمان های علامتی و تسکینی، به کارگیری از آنتی بیوتیک و تخلیه چرک با برش روی کیست مویی یا تخلیه کامل کیست مویی توسط جرّاحی، از درمان های شایع می باشند؛ ولی تجربه های اخیر نشان داده که تقریباً هیچ گاه احتیاجی به انجام درمان پرعارضه، پرخرج و پرزحمت کیست مویی از راه جراحی نیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۲۱
sara saeedi
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۰ ب.ظ

درمان بواسیر به وسیله لیزر

بطور کلی عموم بیماران ، هرمشکلی در ناحیه مقعد و حتی در اطراف آن نیز داشته باشند چه از خارش گرفته تا سرطان های پیشرفته را همگی جز هموروئید یا همان بواسیر میدانند .لذا بواسیر در نظر عامه مردم، طیف وسیعی از بیماریها اعم از خارش تا سرطان را شامل می گردد .

 

اما شایع ترین عللی که اکثر مردم بعنوان " بواسیر " نزد پزشک مراجعه میکنند شامل موارد زیرمیباشند :

1- بواسیر داخلی:( با علائم خونریزی بدون درد،بیرون زدگی توده بواسیری و گاهی خارش ودرد ).

2- بواسیر خارجی :(با علائم یک توده که در دور مقعد بوجود آمده و گاهی دچار درد و سوزش و التهاب وخونریزی نیز ممکنست بشود وبه تعداد یک تا چند عدد نیز ممکنست باشند) .

 

3- شقاق یا همان فیشر : ( علائم آن عبارتند از درد ویا سوزش خفیف تا بسیارشدید که در حین یا بعد از اجابت مزاج روی میدهد و همراه با آن گاهی خونریزی مختصر نیز وجود دارد ،معمولاً بیماران از آن بعنوان دفع مدفوع دردناکِ ترسناک یاد میکنند ، در نتیجه بعضی از افراد به همین علت سعی میکنند که بسیار کم غذا بخورند که تا هر 2-3 روز یکبار به توالت بروند .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۲۰
sara saeedi
پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۲ ب.ظ

درمان کیست مویی با روش های جراحی

یکی از شکایت ‌های نسبتا شایع، مخصوصا در سنین جوانی، به‌ ویژه در بین آقایان، ترشحات خط بین دو باسن و کثیف شدن لباس زیر است که دلیل آن، کیست مویی یا همان سینوس پایلونیدال است که علت دقیقی برای آن شناخته نشده اما عواملی از قبیل رویش غیر طبیعی موها از دلایل اصلی آن است. ایجاد فشار در ناحیه ی پوست ممکن است از علل دیگر آن باشد. این بیماری بیشتر در افراد پُر مو دیده می‌ شود؛ مخصوصا در کسانی که شغل‌ های نشسته دارند؛ به همین علت، به آن بیماری رانندگان هم گفته می ‌شود. زیاد نشستن ‌های طولانی، چاقی، صدمات پوستی و التهاب در پوست و سابقه ی فامیلی از جمله عوامل مستعد کننده ی ابتلا به این بیماری است.

 علایم کیست‌ های مویی شامل درد، تورم، آبسه و عفونت است. کیست‌ های مویی ممکن است به سرعت و ظرف چند روز اتفاق بیفتند و سبب بروز مشکلات طولانی ‌مدت شوند. در صورتی که افراد هیچ‌ دردی نداشتند، توصیه می ‌شود که منطقه مبتلا شده به آرامی ‌از مو تراشیده شود و این سطح کاملا تمیز شده و بعد از شستشو، خشک شود اما در صورت بروز علامت شدید و عفونت حاد لازم به جراحی اورژانس و خارج کردن عفونت از آبسه است. این کار در بیمارستان انجام می ‌شود و لازم است روزانه پانسمان آن تعویض شود اما گاهی این کیست‌ ها بعد از جراحی مجددا باز می ‌گردند و به قولی مزمن می ‌شوند. بسته به وضعیت کیست ‌های مویی ممکن است چند عمل لازم باشد یا درمان به مدت چند هفته یا حتی چند ماه ضروری باشد. بیشتر بیماران هنگامی ‌مراجعه می ‌کنند که مو وارد بدن شده و یک عفونت موضعی ایجاد کرده و به فولیکولیت تبدیل شده و بعد از آن به مرور زمان به‌ صورت یک آبسه درآمده که موجب درد و ایجاد توده می ‌گردد.

در این حالت، بیمار موقع نشستن درد دارد که این مرحله ی حاد بیماری است و لازم است با بی‌ حسی موضعی و شکاف روی آن، ترشحات و چرک خارج شود و بیمار با دستور شستشوی روزانه مرخص شود. در مرحله بعدی که بعد از چند هفته است، بیمار باید جهت جراحی اصلی مراجعه کند. در عده‌ای از بیماران هم به علت تخلیه ی خود به خود آبسه، محل تخلیه به صورت یک فیستول باقی مانده و مجرا کاملا تکامل یافته و بیمار دایما دچار ترشح خواهد شد و هیچ وقت این سوراخ بسته نخواهد شد. در زمان معاینه ی پشت بیمار، بالای خط مرکزی بالای شکاف باسن اغلب یک یا چند منفذ دیده می ‌شود که ممکن است ترشح واضح داشته باشد. در این مرحله بیمار درد ندارد و فقط از ترشحات ناحیه شکایت می‌ کند. این ترشحات اغلب قهوه ‌ای مایل به قرمز رنگ و گاهی بد بو هستند. در مرحله اول که بیمار با درد مراجعه می‌ کند، به عنوان آبسه پایلونیدال و در مرحله بعد که مجرا تشکیل شده و بیمار ترشح دارد، این مشکل را به عنوان سینوس پایلونیدال معرفی می ‌کنند. سینوس پایلونیدال باید جراحی شود و احتمال بدخیمی ‌روی پوست در برخی مقالات گزارش شده است. روش‌ های مختلفی برای جراحی آن وجود دارد و احتمال عود مجدد در این جراحی متفاوت است و بستگی به تکنیک جراحی دارد. آمادگی های قبل از عمل سینوس چیست؟ * بعد از این که بیمار به وسیله ی جراح ویزیت شد برای وی برگ پذیرش بستری صادر می شود. جراح در صورتی که صلاح بداند قبل از عمل با متخصص بی هوشی و احیاناً با متخصص قلب (در مورد افراد بالای ۴۰ سال) مشورت می کند. بیمار لازم است سابقه ی ابتلا به بیماری های قبلی و بیماری های مادرزادی و داروهایی که مصرف می کند را به اطلاع پزشک برساند. چنان چه آسپیرین مصرف می کرده بایستی ۷ تا ۱۰ روز قبل از عمل قطع شود. * قبل از عمل بایستی موهای ناحیه عمل را تا فاصله زیادی از محل سینوس از بین برد و به دنبال آن استحمام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۲
sara saeedi
چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۰ ب.ظ

درمان بواسیر چگونه است ؟

اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص پزشک متخصص در این رشته چندین روش درمانى وجود دارد.

۱- درمان طبى: که معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف درجه اول و یا دوم توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست به وسیله مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.


۲- درمان هاى سرپایى : امروزه پزشکان و بیماران درجستجوى راه هاى ساده، موثر و بدون عارضه و یا با کمترین عارضه هستند. از آنجا که روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بیمار، نیاز به بیهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونریزى، ترشح، عفونت و از کارافتادگى همراه بوده و نیاز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زیادى براى مهار بیمارى هموروئید به روش هاى متعدد سرپایى از قبیل کوتر کردن، منجمد کردن، رابر بند لیگاتور و سایر روش ها بوده است. ولیکن هیچکدام درمان قطعى براى تمام هموروئیدها نبوده و اکثر این روش ها محدودیت هایى دارند. از جمله شایع ترین این روش ها تا کنون روش بستن هموروئید با حلقه لاستیکى است.


• بستن با حلقه لاستیکى ( رابر بند):

یکى از روش هاى جدید و شایعى که طرفداران زیادى دارد بستن هموروئید با حلقه لاستیکى (رابر بند) است. این روش در مورد هموروئیدهاى درجه دوم و سوم مناسب بوده و به صورت سرپایى بدون استفاده از بى حسى و بیهوشى در مطب قابل انجام است. محدودیت هاى آن در مورد هموروئیدهاى خارجى و یا مخلوط است.
در این روش با کمک یک وسیله یک بارمصرف حلقه لاستیکى را روى قاعده هموروئید قرار داده تا به تدریج هموروئید سیاه شده و بیفتد. این روش در ایران و در بسیارى از مطب ها و درمانگاه هاى تخصصى کولورکتال انجام مى شود. مزیت این روش به سایر روش ها هزینه کم و نداشتن خطر ابتلا به بیمارى هاى عفونى است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۳:۴۰
sara saeedi
دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۶ ب.ظ

بیماری بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است؟

شرح بیماری :

بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ ( واریسی‌) در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود.


علایم‌ شایع‌ :

خونریزی‌. امکان‌ دارد خون‌ قرمز روش‌ به‌ صورت‌ رگه‌هایی‌ در اجابت‌ مزاج‌ دیده‌ شود یا به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون‌ به‌ مقدار کم‌ و به‌ مدت‌کوتاهی‌ چکه‌ کند.

درد، خارش‌ یا ترشح‌ مخاطی‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌

وجود یک‌ برجستگی‌ در مقعد

احساس‌ این‌ که‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، راست‌ روده‌ به‌طور کامل‌ تخلیه‌ نشده‌ باشد (این‌ حالت‌ تنها در مورد بواسیر بزرگ‌ دیده‌ می‌شود).

التهاب‌ و تورم‌


علل‌ :

وارد آمدن‌ فشار مکرر به‌ سیاهرگ‌های‌ مقعد یا راست‌ روده‌

عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر

رژیم‌ غذایی‌ بدون‌ فیبر

نشستن‌ یا ایستادن‌ به‌ مدت‌طولانی‌

چاقی‌

یبوست‌

کم‌شدن‌ تون‌ عضلانی‌ در سنین‌ بالا

جراحی‌ راست‌ روده‌ یا پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ به‌ هنگام‌ زایمان‌ و دوختن‌ آن‌

بیماری‌ کبدی‌

سرطان‌ روده‌ بزرگ‌

لواط‌

بالا بردن‌ فشار خون‌ در سیستم‌ سیاهرگی‌ دستگاه‌ گوارش‌


پیشگیری‌ :

برای‌ اجابت‌ مزاج‌ عجله‌ نکنید و در عین‌ حال‌ از زور زدن‌ و نشستن‌ طولانی‌مدت‌ در توآلت‌ خودداری‌ کنید.

اگر اضافه‌ وزن‌ دارید، وزن‌ خود را کاهش‌ دهید.

مقدار فیبر غذایی‌ را در رژیم‌ خود افزایش‌ دهید.

روزانه‌ ۱۰-۸ لیوان‌ آب‌ بنوشید.

به‌طور منظم‌ ورزش‌ کنید.


عواقب‌ مورد انتظار :

بواسیر معمولاً با مراقبت‌ مناسب‌ خوب‌ می‌شود، اما علایم‌ ممکن‌ است‌ افت‌ و خیر داشته‌ باشند (یعنی‌ بواسیر ممکن‌ است‌ پس‌ از یک‌ دوره‌ یبوست‌ دوباره‌ ظاهر شود). در مواردی‌ که‌ به‌ درمان‌ محافظه‌کارانه‌ خوب‌ پاسخ‌ نمی‌دهند شاید جراحی‌ مورد نیاز باشد.

عوارض‌ احتمالی‌

کم‌خونی‌ فقر آهن‌ اگر خونریزی‌ قابل‌ توجه‌ باشد.

درد شدید در اثر وجود لخته‌ خون‌ در بواسیر

عفونت‌ یا زخم‌ شدن‌ بواسیر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۶
sara saeedi

شاید اگه به خیلی از کتب طبی قدیمی مراجعه کنید متوجه میشید که نوشته این بیماری فقط مال مرد ها هست. یک خانم آمریکائی هست که سالها این بیماری رو داشته و به خاطر مسئله خجالت نتونسته به پزشک مراجعه کنه.. ظاهرا جراح خانم دور و برش کم بوده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۵
sara saeedi
يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۶ ب.ظ

درمان جدید هموروئید -درمان غیر تهاجمی


بیماران مورد مطالعه از بیماران مراجعه کننده به مطب در سالهای ۱۳۸۵، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و تا آبان ماه ۱۳۸۸ که در گروه سنی خاصی نبوده و بین ۱۹ تا ۷۵ سالگی بودند ولی اغلب ۳۵-۵۵ بوده و نسبت زن به مرد ۵۲ به ۴۸ که ۸۸% آن‌ها به یبوست مبتلا بوده و به جز ۷ نفر از ۱۱۲ نفر بقیه از توالت ایرانی استفاده می‌کردند.


تمام بیماران بواسیر پروکتوسکپی و عمل جراحی غیرتهاجمی برای آن‌ها صورت گرفت. این بیماران از دو روز قبل از عمل تحت آمادگی روده‌ای قرار گرفته بودند و بیماران از پودر (PEG) Poly ethylen Glycol استفاده کردند و حدود ۳۶ ساعت از خوردن برنج، گوشت، نان، سبزیجات و میوه خودداری نمودند و معمولا نتیجه مطلوب برای پروکتوسکپی حاصل گردید.


برای انجام Rubber Banding از دستگاه Suction Rubber Band همراه با محلول فنل و دستگاه اسپری محلول نیتروژن که ایجاد برودتی در حدود ۱۸۰- درجه سانتی گراد استفده می‌شود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۳:۳۶
sara saeedi
سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

کیست مویی چیست؟


کیست مویی یا سینوس پیلونیدال همان سینوسی است که معمولا مو دار است و زیر پوست بین کفل ها کمی بالاتر از مقعد ایجاد میشود. سینوس بصورت عمودی بین کفل ها ایجاد میشود و به ندرت در نواحی دیگر بدن رخ میدهد . 

پیلونیدال یعنی ” لانه ی مو”سینوس یک کانال باریک غیرعادی در بدن شما است. مسیر سینوس معمولا از مرکز عفونت در بافت های عمیق تر به سطح پوست میباشد , بدین معنی که چرک هر از گاهی به پوست منتقل و تخلیه میشود.  چه کسانی دچار کیست مویی میشوند؟



دلیل ایجاد کیست مویی

 دلیل واقعی کیست مویی (سینوس پیلونیدال)هنوز مشخص نیست و فرضیه های مختلفی وجود دارد. برای مثال فرضیه ای میگوید این یک ناهنجاری جزئی مادرزادی بین کفل ها است و به همین خاطر بین افراد خانواده رخ میدهد. ناهنجاری در این بخش از پوست بخاطر این است که مو به جای بیرون آمدن به درون پوست رشد میکند. 

فرضیه دیگر میگوید در اثر فشار یا اصطکاک پوست بین کفل ها , گودی یا فرورفتگی پیدا میکند و این خود مسئول فشرده شدن و رشد مو به درون و ایجاد کیسه یا غده ی چرکی میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۱۶
sara saeedi
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html