درمان بواسیر

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۵۳ ب.ظ

بواسیر؛ درمان و سبک زندگی

سبک زندگی ما تعیین کننده سلامتی ما و یا بیماری هایی است که مبتلا می شویم، در این مقاله به معرفی روش هایی در زندگی روز مره و یا به عبارت دیگر به سبک زندگی ای میپردازیم که می تواند مشکلات مرتبط با بواسیر را بهبود بخشیده و برطرف نماید.

علت و درمان بواسیر همورویید

 اگر چه بیشتر مردم فکر می کنند بواسیر امری غیر طبیعی است، ولی باید بدانیم که بواسیر مسئله ای است که بسیار شایع بوده و هر کس ممکن است به دلایل مختلفی به بواسیر مبتلا گردد.
ابتلا به بواسیر علاوه بر شیوع زیاد آن، بیماری خاصی نبوده و مشکل زیادی ایجاد نمی کند. تنها وقتی که توده های هموروئید بقدری بزرگ شود که باعث بروز مشکل در زندگی روزمره فرد گردد می شود گفت که مسئله غیر طبیعی است، در این حالت، بواسیر بعنوان بیماری در نظر گرفته می شود.
اگر چه هموروئید یا بواسیر در همه رخ می دهد ولی تقریبا در 4% از جمعیت مبتلایان، می تواند مسئله بزرگ شده و باعث ایجاد مشکلات جدی شود. بواسیر بصورت برابر در زنان و مردان مشاهده و به یک اندازه موجب بروز مشکلات در آنان می گردد، و اوج شیوع بواسیر بین سنین 45 تا 65 سال می باشد.
چه چیزی باعث ایجاد بواسیر می شود؟
محققان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث بوجود آمدن بواسیر می شود، ولی احتمال می دهند که فشار شدید به شکم و روده ها، باعث می شود که رگ های اطراف مقعد متورم شده و موجب مسدود شدن مسیر خون در جریان از طریق آنها گشته، و این موضوع این رگ ها را مستعد التهاب می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۵۳
sara saeedi
چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ

فیستول آنال

فیستول آنال با یک مجرای باریک لوله ای و فیبروزه است که ازیک دریچه درکنار مقعد، درکانال آنوس ادامه می یابد. فیستول معمولاً بعلت عفونت به وجود می آید، همچنین ممکن است بعلت تروما، شقاق، یا آنتریت منطقه ای باشد ممکن است ازخلال دریچه پوستی، چرک یا مدفوع نشت کند سایر نشانه ها ممکن است بصورت دفع گاز یا مدفوع از واژن یا مثانه باشد. فسیتول درمان نشده ممکن است موجب عفونت سیستمیک بانشانه های وابسته به آن شود. معمولاً قبل از التیام خود به خودی فیستول درمان جراحی توصیه می شود روده تحتانی با چند تنقیه تجویزی تمیز می گردد. درطی جراحی با قراردادن یک پراب یاتزریق متیلین بلو در داخل مجرا با مجرای سینوس شناسایی می شود. با ایجاد یک برش در دریچه رکتال فسیتول تامنفذ خروجی آن برداشته می شود وزخم به وسیله گاز پک می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۳
sara saeedi
چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ق.ظ

دانستنیهایی درباره بیماری بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند همورئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) می باشد که غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد.بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند همورئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) می باشد که غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد به این دلیل که درون مقعد عصب زیادی به منظور احساس درد موجود نیست ولی هنگامی که هموروئید یا بواسیر در ناحیه خارجی مقعد نمایان می شود به جز خونریزی، درد ناراحت کننده ای را نیز همراه دارد که اگر به آن توجه نشود بعد از مدتی  و با گذشت زمان منجر به کم خونی و عفونت و حتی باعث سرطان رکتال نیز می گردد.
در زیر نشانه های هموروئید یا بواسیر را برای شما می آوریم تا به محض بروز هر یک از این نشانه ها سریعا به پزشک متخصص مراجعه فرمائید.
هموروئیدها یا بواسیرها به سه گروه قسمت می گردند:1-بواسیر یا هموروئید داخلی2-بواسیریا هموروئید خارجی3-بواسیر یا هموروئید ترومبوزهشایعترین علائم مشترک در بواسیر داخلی و خارجی عبارتند از:خونریزی در هنگام اجابت مزاج. ممکن است بعد از اجابت مزاج شما بر روی دستمال توالت رگه های از خون را مشاهده کنید.خارشدرد در ناحیه مقعد. ممکن است تمیز کردن و لمس کردن ناحیه مقعد دردناک باشد.
 
نشانه های بواسیر داخلیبواسیر داخلی در بیشتر موارد دردی ندارند، فقط نشانه آنها خونریزی با بیرون زدن توده و زایده از ناحیه مقعد است. رایج ترین نشانه بواسیر داخلی دیدن رگه های خونی به رنگ قرمز روشن به روی مدفوع ودستمال توالت ویا چکیده شدن خون بروی کاسه توالت بعد از دفع مدفوع است. سایر نشانه های بواسیر داخلی به شرح زیر است.خارش: اکثرا جزء علائم بواسیر خارجی می باشد، چون این عارضه غالباً با ترشح مخاط همراه است که باعث تحریک پوست مقعد و در نتیجه خارش می‌شود.سوزش پوست: بواسیرهای بزرگ بیرون زده از مقعد چون با ترشح مخاط همراه هستند، تحریک و سوزش ملایم پوست را به دنبال دارند.احساس ناراحتی: گاهی بیمار پس از دفع مدفوع احساس می‌کند که تخلیه کامل صورت نگرفته است. این احساس ناراحت کننده از برجستگی بواسیر در بخش انتهایی روده بزرگ و مجرای مقعدی نشأت می‌گیرد. در کل هر چه هموروئید بزرگ‌تر باشد، ناراحتی بیمار بیشتر است.
درد: اکثر هموروئیدها دردناک نیستند، اما بواسیرهای بزرگ بیرون زده از مقعد، در صورت ورم کردن و فشرده شدن توسط عضله‌های کنترل کننده مقعد، دردناک می‌گردند. درد شدید گاهی نشانه‌ی نرسیدن خون به هموروئید (بواسیر مختنق) است که باید به سرعت درمان شود.درد و خونریزی راست روده و تغییر یافتن عادت‌های روده‌ای که مدت زمان زیادی از آن نگذشته است از علائم سرطان مقعد، راست روده و روده بزرگ نیز به شمار می‌روند. در صورت مواجه شدن با این علائم، به ویژه اگر بیش از 50 سال دارید یا در خانواده سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد، حتماً در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا بهترین درمان بواسیر و یا مشکل دیگری که ممکن است به آن مبتلا باشید را برایتان تجویز نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۱
sara saeedi
چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۵۴ ب.ظ

درمان بواسیر با روش های خانگی و رژیم غذایی

تعداد قابل توجهی از مردم از بیماری بواسیر رنج می برند  این بیماری بر اثر تورم رگهای مقعد ایجاد می شود و بر دو نوع است:

1-      بواسیر داخلی: وقتی ورم در قسمت داخلی مجرای مقعد بوجود بیاید وقابل احساس باشد .

2-      بواسیر خارجی: خارج از مقعد بوجود آمده وقابل مشاهده می باشد. در بواسیر داخلی خون تیره از بدن دفع می شود در صورتیکه در بواسیر خارجی ، خون دفع نمی شود و اگر هم دفع شود بسیار اندک می باشد، اما بسیار دردناک است.

یبوست و بیرون آمدن مدفوع با فشار منجر به پاره شدن رگها شده و ایجاد خونریزی داخلی یا خارجی می کند که بستگی به محل پارگی رگ دارد. اطلاعات بسیاری در مورد بواسیر، به دلیل زیاد بودن این بیماری ،در اینترنت موجود است اما با وجود این اطلاعات، اشتباهات بسیاری در این مورد وجود دارد و آنها به این دلیل است که بسیاری از افراد خجالت میکشند در مورد این مشکل صحبت کنند واین بیماری را از ویژگی های طبیعی بدن خود میدانند.

واقعیت این است که این بیماری بسیار عادی است و اگر به روش صحیح درمان شود تا ابد شخص از این بیماری مصون میماند. چیزی مثل عفونت بواسیروجودندارد . دربسیاری ازموارد این بیماری به دلیل نامناسب بودن رژیم غذایی که فاقد فیبربوده و پرچربند، بوجود می آید.

علائم بواسیر: درمان و معالجه به هم مربوطند و فهمیدن دلیل بروز این بیماری دردرمان آن دارای اهمیت است. به غیر از عامل رژیم غذایی، عوامل مختلفی باعث بوجود آمدن این بیماری میشوند. فشار آوردن به رگهایی که درمقعد وجود دارند و زور زدن به هنگام دفع، باعث تورم رگها و بوجود آمدن این بیماری است. چاقی به پیشرفت این بیماری کمک میکند ،به همین دلیل بروز این بیماری دردوره بارداری غیر عادی نیست.

درمانهای ساده خانگی دردرمان این بیماری میتواند مؤثر باشد. به طور مثال تغییر در رژیم غذایی و نحوه زندگی کردن راهی برای درمان این بیماری است. کوتاهی کردن دردرمان این بیماری باعث میشود که شخص مجددا دچار بواسیر شود وشرایط او بدتر گردد .درمواردی مثل داشتن سرطان روده، شرایط ایجاب میکند که این بیماری معالجه گردد که در این صورت درمان سنتی خانگی نه تنها به خاطر مفید بودن آن بلکه به خاطر سالم بودن آن، ترجیح دارد. یبوست نه تنها یکی از عوامل این بیماریست بلکه باعث میشود مجرای مدفوع درحین دفع دردناک شود. در چنین شرایطی باید غذاهای ملین وداروهای ضد یبوست استفاده کرد وباید به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد ازاین داروها میتواند خطرناک باشد . زیرا روده عادت میکند و بدون خوردن این مواد نمیتواند کارخود را انجام دهد. لبنیات یکی از بهترین مواد ملین می باشد. رژیم غذایی سرشار از فیبر ونوشیدن آب به مقدار کافی از ایجاد یبوست جلوگیری میکند. احساس درد و دیدن خون در مدفوع تشخیص این بیمای ساده است.

 بیشترین نشانه بارز آن حس درد درقسمت روده هنگام مدفوع کردن میباشد. خون آمدن، درد، حس خارش نشانه های دیگر می باشد و این علائم در اشخاص، متفاوت است بنابراین تشخیص قطعی این بیماری مهم است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۵۴
sara saeedi
يكشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۸ ب.ظ

کیست مویی و راههای درمان کیست مویی

کیست پیلونیدال یا سینوس پیلونیدال یک کیسه کوچک پوستی در قسمت پایین کمر هست که داخل آن مو وجود دارد. این کیست به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان می شود ولی گاهی اوقات فقط یک فرورفتگی حاوی مو می باشد.بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکروکوسیکس بروز می کند.این کیست معمولا در انتهایی ترین نقطه ستون فقرات ایجاد می شود.

پایلونیدال از کلمه ی لاتین pilus به معنی مو و nidus به معنی آشیانه گرفته شده است.از سن ۲۴-۱۵ سالگی رخ داده و بعد از سن ۴۰ سالگی  غیر شایع است .این بیماری در مردان شایع تر است.گاهی بدون علامت بوده و فقط در معاینه سوراخ های ریز پوستی دیده می شود و گاهی ترشحات چرکی یا خونابه ای از این سوراخ ها خارج می شود. شیوع ۲۶ نفر در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است.

علت کیست مویی پایین کمر

دو علت  برای ان بیان می کنند:

۱- مادرزادی.۲- علت قوی تر فرورفتن مو های این  ناحیه به داخل پوست. به همین علت این بیماری در افراد پرمو و افرادی  که شغل نشسته دارند بیش تر دیده   می شود.

عوامل موثر دیگر شامل:

ارث،نشستن های طولانی،چاقی “تعریق شدید” سابقه خانوادگی “شکاف عمیق بین دو باتک “شغل {افرادی که در محل کار به طور طولانی حالت نشسبه دارند } فشار شدید و یا ضربه های تکرار شونده به این ناحیه.در جنگ جهانی دوم بیشتر از ۸۰

هزار سرباز به علت مشکلات مربوط به کیست مویی در بیمارستان بستری شدند که بیشتر ان ها راننده های جیپ یا شبیه ان بودند زیرا در این راننده ها ناحیه استخوان دنبالچه تحریک شده یا تحت فشار شدید بود. به همین علت به این بیماری می گفتند

علایم کیست مویی پایین کمر

از بی علامتی تا درد، عفونت، قرمزی، تب و لرز و ترشح چرکی، گرمی پوست، ورم، اگر مجرای این سوراخ ها بسته شود ترشحات چرکی داخل حفره تجمع پیدا کرده و باعث ایجاد آبسه می شود که با درد شدید همراه است.

بطور کم تر شایع کیست مویی در جاهای دیگر بدن مانند دست ها رشد می کند.

تشخیص کیست مویی پایین کمر

تشخیص کیست مویی با معاینه فیزیکی و دیدن سوراخ های ریز بین دو باتک  داده می شود و بطور معمول ازمایش خون و عکس برداری لازم نیست.

تشخیص افتراقی کیست مویی پایین کمر

تشخیص افتراقی شامل کیست درموئید و تراتوم این ناحیه است.تظاهرات کیست مویی می تواند شبیه تراتوم این منطقه باشد که به همین علت تشخیص درست خیلی مهم است زیرا اگر تشخیص تراتوم باشد موضع باید کاملا خارج شده و با انکولوژیست مشاوره شود.

پیشگیری از کیست مویی پایین کمر

لیزر موهای زاید از ایجاد این بیماری و عود پس ازعمل  جراحی پیشگیری می کند. خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه، پوشیدن لباس گشاد،اجتناب از نشستن های طولانی، کاهش وزن در افراد  چاق به کاهش عود کمک می کند.

عوارض کیست مویی

ابسه، عود کیست{۵۰-۴۰٪} عفونت منتشر ، فیستولیزه شدن کیست مویی، بطور نادر کانسر  پوست اسکواموس سل کارسینوما

درمان کیست مویی پایین کمر

اگر شخص با ابسه ی این ناحیه مراجعه کند باید تحت عمل جراحی اورژانس تخلیه  ابسه قرار بگیرد.در صورت وجود سلولیت و التهاب پوستی انتی بیوتیک تجویز می شود در غیر این صورت لزومی ندارد. وقتی ابسه تخلیه شد مدتی طول می کشد تا التهاب پوستی رفع شود. وقتی عفونت و التهاب پوستی کاملا بهبود پیدا کرد می توان عمل اصلی خارج کردن کیست را انجام داد.

اگر در معاینه ی شخصی که با ابسه این ناحیه مراجعه می کند سینوس واضح پوستی دیده نشود ممکن است این آبسه به دلیل کیست مویی نباشد و با تخلیه اولیه بهبود یابد.

وقتی تشخیص کیست مویی برای بیمار  گذاشته می شود عمل جراحی اصلی باید هرچه سریع تر برای بیمار انجام شود. زیرا با گذشت زمان وسعت کیست مویی بیشتر شده و عوارض ان مانند فیستول به سطح پوست ممکن است بروز کند.

روش های جراحی کیست مویی پایین کمر

جراحی به روش باز:

این عمل با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود.در این روش بافت حاوی کیست بطور کامل خارج می شود.اگر کیست بطور کامل خارج نشود احتمال عود زیاد است و به همین خاطر می توان از تزریق مواد رنگی قبل از شروع عمل کمک گرفت.بعد از خارج کردن کیست ، زخم باز گذاشته شده و با گاز مرطوب پر می شود .یک تا دو روز بعد می توان گازها را خارج کرده و زخم را با سرم نمکی شستشو داد. گاهی می توان از ژل یا پماد های تسریع کننده رشد بافتی کمک گرفت .سپس زخم باید مجددا با گاز مرطوب پر شود. زخم ممکن است در روزهای اول ترشح زیادی داشته باشد که غیر طبیعی نبوده و عفونی نیست. اگر داخل زخم با گاز پر نشود ترشحات در این محل جمع شده و بوی بد می گیرد.قبل از انجام پانسمان بیمار می تواند حمام کرده و داخل زخم را شستشو کند یا در لگن اب گرم  ونمک یا کمی بتادین بنشیند. در این روش بعد از ۳-۲ ماه زخم ترمیم خواهد شد،

جراحی به روش بسته:

در این روش بعد از خارج کردن کیست، زخم به روش های مختلف بسته می شود{بستن به روش ساده یا فلپ بافت اطراف } بسته به نظر جراح  می توان از درن برای خروج   ترشحات استفاده کرد. بخیه ها ۱۴-۱۰ روز بعد خارج می شود.بستن زخم بوسیله فلپ بطور اصلی در کیست های عود کرده یا دچار عارضه انجام می شود.این روش اسکار را کم تر کرده و باعث مسطح تر شدن  فاصله ی بین دو باتک  و کم تر شدن عود می شود.

یک روش جدید و کم تر تهاجمی تراشیدن کیست و پرکردن ان با چسب فیبرین است.این روش فوائدی دارد که شامل درد کم تر از جراحی سنتی و برگشتن سریع تر به زندگی نرمال بعد از یک تا دو روز است.یک روش دیگر تزریق فنل است.

اگر زخم جراحی در خط وسط بخیه زده شود احتمال عود ان بیش تر است

مراقبت های بعد از عمل کیست مویی پایین کمر

در روش جراحی با زخم باز پانسمان اولیه معمولا بعد از۲۴ تا ۴۸ ساعت ترجیحا توسط جراح اولیه برداشته می شود. زخم شستشو شده و مجددا پانسمان می شود. همانطور که قبلا گفته شد ممکن است زخم در روزهای اول ترشح زیادی داشته باشد که غیرطبیعی نیست.کافی است روزی دو بار در لگن اب گرم حاوی کمی بتادین نشسته سپس زخم را با سرم نمکی شستشو دهیدو با گاز استریل اغشته به سرم نمکی پر کنید در انتها روی ان گاز خشک بگذارید. زخم کم کم قرمز شده و ترشحات کم تر می شود. بسته به نظر پزشک می توان از پماد یا ژل های تسریع کننده رشد بافتی کمک گرفت.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۵۸
sara saeedi
چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ق.ظ

آنوکرایو ، درمان بواسیر ( هموروئید ) در منزل

 آنوکرایو :


بواسیر یا هموروئید بر اثر بزرگ شدن و تورم وریدهای کانال مقعدی بوجود می آید. یکی از عوامل بوجودآورنده بواسیریا هموروئید فشار مداوم و کشیدگی این وریدها بر اثر فشار بر اسفنکتر مقعدی است. آنوکرایو بر اساس این مکانیسم به درمان بواسیر یا هموروئید و همچنین شقاق یا فیشر مقعدی کمک می کند.


آنوکرایو با ترکیبی از خاصیت کاهش حرارت و اتساع دهندگی دریچه اسفنکتر می تواند یک روش موثر درمانی برای تسکین و کاستن سریع علایم و عوارض این بیماری شده،درمان آنرا شتاب بخشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۲۸
sara saeedi
چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ق.ظ

تشخیص علت و محل خونریزی خون در مدفوع

روش کولونوسکوپی پرکاربردترین روش برای تشخیص و درمان وجود خون در مدفوع است. اغلب روش‌های کولونوسکوپی پس از مصرف ملین‌های خوراکی به منظور پاکسازی روده از مدفوع، خون و لخته‌های خونی صورت می‌گیرد. با این حال، در وضعیت‌های اضطراری، برای مثال وقتی که خونریزی شدید و مستمر است، پزشک تصمیم می‌گیرد بدون پاکسازی روده بزرگ یک کولونوسکوپی اضطراری انجام دهد و مشکل را متوجه شود. وقتی پزشکی ماهر و با تجربه این کار را انجام دهد، خطر  کولونوسکوپی اضطراری و اختیاری بسیار کم است (انسداد روده، شایع‌ترین عوارض این روش بسیار نادر است). مزایای این روش معمولا بیشتر از عوارض آن است.کولونوسکوپی برای تشخیص علت و تعیین محل خونریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعیین محل خونریزی در خونریزی ناشی از دیورتیکول بسیار اهمیت دارد. با وجود این که اغلب خونریزی های ناشی از دیورتیکول خود به خود و بدون نیاز به درمان جراحی متوقف می‌شوند، بیماران مبتلا به خونریزی دیورتیکول مستمر یا مکرر شدید برای از بین بردن دیورتیکول دچار خونریزی باید جراحی انجام دهد. از آنجایی که بیمار چندین دیورتیکول در سراسر روده دارد، با استفاده از روش کولونوسکوپی می‌توان مشخص کرد که قبل از جراحی کدام دیورتیکول دچار خونریزی شده است. وقتی پزشک از محل دقیق دیورتیکول دچار خونریزی اطلاع نداشته باشد، باید بخش زیادی از روده را برش دهد (که به اندازه جداسازی بخش کوچکی از روده مطلوب نیست) تا مطمئن شود که دیورتیکول دچار خونریزی جدا شده است.این روش بسیار علمی و پرکاربرد است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۲۸
sara saeedi
دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ

روش های پیشگیری از بروز و یا بدتر شدن بواسیر

بهترین راه برای پیشگیری از بواسیر این است که مدفوع خود را نرم و به گونه ای که به راحتی دفع شود نگه دارید. برای کاهش علائم بواسیر و جلوگیری از بروز آن موارد زیر را به یاد داشته باشید:

مصرف غذاهایی با فیبر بالا: میوه ها، سبزیجات و غلات را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این کار مدفوع را نرم کرده و حجم آن را افزایش می دهد که همین قضیه می تواند به شما کمک کند که برای دفع مدفوع زور کمتری بزنید (زور زدن در هنگام دفع می تواند باعث بواسیر شود و یا آن را بدتر کند.) فیبر را به آرامی به رژیم غذاییتان اضافه کنید تا با مشکل گاز معده و روده مواجه نشوید.

مقدار زیادی آب بنوشید: هر روز شش تا هشت لیوان آب و یا مایعات (غیر الکلی) بنوشید. این کار به نرم شدن مدفوع شما کمک می کند.

مکمل های غذایی مصرف کنید. بسیاری از افراد فیبر لازم و کافی برای یک فرد عادی را دریافت نمی کنند (هر روز 25 گرم برای زنان و 38 گرم برای مردان). تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل های بدون نسخه فیبر می تواند علائم کلی بواسیر و خونریزی ناشی از آن را بهبود ببخشد. این مواد باعث می شوند که مدفوع نرم مانده و منظم دفع شود.

در صورت استفاده از مکمل های غذایی حتما باید در طول روز حداقل هشت لیوان آب و یا سایر مایعات بنوشید. در غیر این صورت این مکمل ها می توانند باعث ایجاد یبوست شوند و یا یبوست را بدتر کنند.

فشار آوردن ممنوع: زور زدن و نگه داشتن نفس در هنگام عمل دفع می تواند باعث افزایش فشار بر روی رگ های پایین راست روده شوند.

به محض احساس نیاز به دفع، به دستشویی بروید. اگر شما عمل دفع را به تاخیر بیاندازید، مدفوع شما خشک شده و دفع آن مشکل تر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۱۶
sara saeedi
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html