درمان بواسیر

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

جراحی هموروئید با لیزر نیز به عنوان یک نوع هموروئیدکتومی لیزری شناخته شده است که کل فرآیند درمان در آن با اشعه لیزر انجام می‌شود.

درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر

انعقاد مادون قرمز (IRC) یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئید است که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئید است که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. قابل تحمل بودن، مشکلات و عوارض کمتر ناشی از آن سبب ترجیح آن بر سایر روش‌ها شد. در روش مادون قرمز با استفاده از تماس یک پروب کوچک در ناحیه‌ی بالایی عروق متورم هموروئید و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگ بالایی هموروئید را منقبض و سپس منعقد می‌کنند تا خونرسانی به هموروئید قطع شود. در واقع حرارت ناشی از این نور ناحیه را می‌سوزاند و خشک می‌کند. در این روش همانند مسدود کردن رودخانه‌هایی که به یک دریاچه ختم می‌شوند می‌توان منجر به خشک شدن دریاچه شد.
روش انعقاد مادون قرمز برای هموروئید های کوچک و متوسط و انواع بواسیر داخلی که با درد و خونریزی همراه هستند و به درمان‌های علامتی پاسخ نمی‌دهند، بسیار کارآمد و مناسب است.
انعقاد مادون قرمز علاوه بر کم‌هزینه بودن، نیازی به بستری شبانه در بیمارستان ندارد و می‌تواند حتی به صورت سرپایی در مطب دکتر بواسیر انجام شود. این روش از اسکلروتراپی مؤثرتر و از روش رابربند زود بازده‌تر است و سریع تر نتیجه می‌دهد. انعقاد مادون قرمز نیاز به آمادگی قبل از عمل خاصی ندارد و طی ده دقیقه انجام می‌شود، اما بسته به شدت آسیب ممکن است نیاز به تکرار آن برای پوشش تمام نواحی باشد.
به جز احتمال احساس اجابت مزاج بلافاصله پس از عمل به دلیل تحریک کانال مقعد و کمی خونریزی عارضه‌ی دیگری وجود ندارد. استفاده از حمام نشسته آب‌ گرم و مصرف ملین برای نرم شدن مدفوع و راحت‌تر شدن اجابت مزاج به کاهش ناراحتی پس از انعقاد مادون قرمز کمک می‌کند.
به منظور پیشگیری از بازگشت مجدد هموروئید در فرد، تغییر در شیوه‌ی زندگی با اضافه کردن فیبر بیشتری به رژیم غذایی، مصرف مایعات فراوان، ورزش روزانه و کاهش وزن اضافی توصیه‌ی می‌شود.

مطالب مرتبط : برای درمان بواسیر، شقاق، فیستول، کیست مویی به چه پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۸
sara saeedi
شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ق.ظ

مزایای درمان کیست مویی با لیزر

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به بیماری رانندگان معروف است زیرا مهمترین عامل آن نشستن های طولانی مدت است. کیست مویی منجر به ایجاد کیست حاوی مو در اطراف ناحیه کمر می گردد و این امر ناشی از برگشت مو به داخل پوست روی می دهد. کیست مویی به جز موارد نادر بدون استفاده از روش های تهاجمی درمان نمی شود، درمان کیست مویی با لیزر بهترین و موثرترین روشی است که می تواند این بیماری را بدون دردسر درمان کند.

درمان کیست مویی با لیزر

لیزر یا همان اشعه مادون قرمز قادر است بدون عوارض و در کمترین زمان ممکن برای همیشه شما را از شر این کیست خلاص کند. در طی لیزر درمان اشعه تمامی نواحی کیست را بدون آسیب به نواحی اطراف سوزانده و جدا می کند و در نهایت بافت های آسیب دیده را ترمیم می نماید.


مزیت درمان کیست مویی با لیزر

  • روش لیزر فاقد درد و یا خونریزی

  • لیزر در مدت زمان اندکی انجام شده و نیاز به حضور طولانی مدت در بیمارستان ندارد.

  • لیزر روش کامل قطعی است.

  • با انجام لیزر احتمال ابتلا به سایر عفونت ها وجود ندارد.

  • این روش بدون آسیب به پوست بوده و اسکاری به جای نمی گذارد.

  • انجام لیزر نسبت به مزیت های فراوان آن، هزینه مناسبی دارد.

  • درمان کیست مویی با لیزر بدون عوارض جانبی یا آسیب به سایر بافت ها انجام می شود.

منبع : ایران کلینیک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۷
sara saeedi

تاثیر رابطه مقعدی در ایجاد یا بازگشت بواسیر یا هموروئید

رابطه مقعدی نوعی از رابطه جنسی است که مقعد به عنوان عضو زنانه در آن نقش دارد. این رابطه به شدت برای سلامت هر دو نفر مضر است و  می توان آن را یکی از علل مهم در ایجاد بواسیر یا هموروئید معرفی نمود. زیرا بواسیر در اثر فشار وارده به مقعد یا همان رکتوم ایجاد می شود.  رابطه مقعدی فشار بسیار زیادی را به عضله اسفنکتر وارد می کند و می تواند بیماری های بسیاری از جمله بواسیر، شقاق، بی اختیاری و … را به همراه داشته باشد.

مضرات رابطه مقعدی در زمان داشتن بواسیر

برقراری رابطه مقعدی در صورت ابتلا به بواسیر برای فرد ممنوع است زیرا عروق درگیر با بیماری را به شدت تحت تاثیر خویش قرار داده و می تواند شرایط را وخیم تر کند. از طرفی رابطه روند درمان بواسیر را با اختلال مواجه کرده و حتی می تواند به خونریزی از بواسیر بیانجامد همچنین برقراری رابطه با وجود چنین بیماری ریسک عفونت عروق هموروئیدی را افزایش خواهد داد. به همین ترتیب به این افراد توصیه می شود دست کم تا تکمیل فرآیند درمان از برقراری چنین رابطه ای پرهیز نمایند.

مضرات رابطه مقعدی بعد از عمل جراحی بواسیر

رابطه مقعدی در حالتی که فرد مقعد خود را به علت بواسیر عمل نموده، به شدت مضر است. این رابطه شرایط را برای بیمار سخت تر نموده و عوارض جدی را برای او به همراه دارد. یکی از مهمترین مشکلات و مضرات بازگشت مجدد بواسیر است.

بازگشت بواسیر از طریق رابطه مقعدی

یکی از علت هایی که بواسیر مجدد عود می کند رعایت نکردن نکات لازم بعد از درمان است، یکی از این موارد برقراری رابطه جنسی است، از آنجایی که چنین رابطه ای فشار قابل توجهی را به رکتوم وارد می کند، می تواند سبب بروز مجدد این بیاری شود از همین روی لازم است حتی بعد از درمان نیز نکات پیشگیری را رعایت کنید تا مجدداً گرفتاری بیماری نشوید.

درد

برقراری رابطه در صورتی که بواسیر خود را عمل نموده اید می تواند درد بیمار را افزایش دهد. همان طور که ذکر کردیم این رابطه فشار بسیاری زیادی را به عضله و رکتوم وارد میکند و برای بیماری که به تازگی عمل جراحی نموده بسیار دردناک است. به همین جهت بیمار باید تا کامل شدن فرآیند درمان و بهبودی جای زخم و بواسیر از برقراری چنین رابطه ای پرهیز نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۵
sara saeedi
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html